Veslaři v Chatou
Rok vzniku:
1879Provedení:
olej na plátněOriginál uložen:
National Gallery of Art, Washington DC, USARozměr originálu:
81.3x100.3 cmS tímto plátnem, Veslaři v Chatou, se
Renoir navrátil k jednomu ze svých nejoblíbenějších míst na břehu Seiny, kde s oblibou objevoval krásy plynoucí vody.
Impresionismus se snaží zachycovat přírodu a svět v jednom okamžiku, živou a krásnou, což se
Renoirovi velmi daří. Jeho práce se štětcem nejenom zachycuje stav, ale i pohyb větru v trávě a na hladině řeky,
impresionismus se stal
Renoirovým nástrojem, který si zvládl upravit tak, aby sloužil jeho potřebám. Podobně jako řada dalších umělců tohoto směru rád maloval krajinu samu o sobě, ale s radostí do ní zahrnoval i své přátele nebo rodinu, jako se tomu děje i zde.
Renoir namaloval obraz Veslaři v Chatou v roce 1879. Převládající barvy tohoto obrazu jsou do červena a jeho formát je na šířku. Rozměr originálu je 81.3x100.3 cm. Umístěním originálu obrazu je National Gallery of Art, Washington DC, USA. Reprodukci tohoto obrazu tiskneme na přání - můžete si zvolit rozměr i provedení reprodukce.
Pierre Auguste Renoir (1841 – 1919). Jeden z největších francouzských
impresionistů. Maloval skromně, s pokorou studoval díla jiných malířů. Jeho malby jsou přitom spontánní s volnými, jemnými tahy štětce. Courbet jej inspiroval k zobrazovaní každodenních výjevů běžných lidí, Corot Renoira ovlivnil svou láskou k přírodě a používáním jemných tónů. Nejvíce Renoira ovlivnil
Manet, známý svou barvitostí, malou prostorovou hloubkou a širokými tahy štětce.
Renoirovy obrazy jsou bezprostřední, zachycují optimistickou atmosféru pařížských ulic a kaváren. Akty jsou proslulé čistotou, jemností, hrou světla na lidském těle. Mezi Renoirova neznámější díla je řazen obraz
Houpačka (zachycující okamžik milého dvoření, sváteční chvíli plnou barev a světla).
Moulin de la Galette (symbol impresionismu ukazující letní taneční slavnost pod širým nebem).
Snídaně veslařů – idealizovaný portrét Renoirových přátel, včetně budoucí manželky. Obraz pět ukazuje bezstarostnost tehdejších vyšších vrstev a způsob trávení volného času. Mezi ceněné patří i série tří obrazů
Tanec na venkově,
Tanec v Bougivalu a
Tanec ve městě (mistrně namalovaný pohyb a atmosféra tance).